torsdag 6 december 2012

Rosa

                                         Rosa

Boken jag har läst heter  Rosa hon är 12 år gammal och bor med sin mamma Pia och sin store syster Blenda.  Hon brukar sakna sin pappa men hon träffar honom  ofta på loven så det är inga problem för henne. Rosa har en grannkommpis som heter Ville dom brukar gå till skolan med varandra lita på varanda och hänga lite med varandra så dom är ganska bra kompisar, fast när jag läste boken så tänkte jag på Lionell vi är också ganska bra vänner med varandra och varför jag just väljer Lionell är för att vi är också grannar med varandra och brukar också göra såna saker. Rosa har också gjort en film som heter Livet enligt Rosa.

Jag ger boken 60 av 100  jag tycker boken var ganska bra och rolig och jag tycker att ni borde tästa att läsa den. Författaren är Fany Ambjörnsson.




1 kommentar:

Helonne sa...

Ja, visst är det bra att ha en kompis som bor nära.
//Helena