torsdag 6 december 2012

Inbrott på skolan, Lena Lilleste!

Jag har läst ut boken: Inbrott på skolan och den är skriven av: Lena Lilleste.
Bokens huvud personer är: 2 killar som är 12 år gamla. Dom heter Tommy och Flisen och dom är bästa vänner. En dag i skolan när Tommy har lektion blir det ett falsk alarm och alla går ut från skolan men Tommy är kvar sist..  Hans lärare pratade om deras klass kassa. Dom har lyckats samla in 3000 kr från saker dom hade sålt.. Då får Tommy en läskig idé. Han tänker stjäla klass kassan.
Min Koppling: Jag har också varit med om alarmen. :)

När jag läste boken så tänkte jag på att Tommy har ett väldigt spännande liv...  Jag ger boken  4/5 för att den var bra men klurig..
Jag rekomenderar boken till dom som gillar spänning 

1 kommentar:

Helonne sa...

Skönt att ingen stal vår klasskassa! Då hade det ju inte blivit någon klassresa...
//Helena