måndag 3 december 2012

Gyllene KNorren

'PYRET'  By: Wattpublishing
Jag har läst ut en bok som heter: Världens grisigaste tjuv som är skriven av Måns Gahrton. Boken har 121 sidor med 13 kapitlar.

Boken handlar om en knasig familj med en mamma som heter Ritva, en pappa som heter Roger, Storasystern Isadora och lillebrorn Ingo. Men också en liten men tjock gris som också är en del av familjen, Pyret så klart! De jobbar i en hotell som heter Gyllene KNorren. Det var en dag då det kom en grå-klädd man, Hans, och en grå-klädd kvinna, Ulla, som då hade en dotter som heter Jasmin och de kom från kommunen och sökte en bra hotell för att ha konferenser i. Hotellet hade då chansen att kunna samla pengar i kassan! Det var också en hotell mitt emot Gyllene Knorren, jo, som heter GROSSMAN HOTELLET! Båda hotellerna mutade för att få konferenserna i sitt eget hotell.

Ingo och Jasmin blev bra vänner och Jasmin fick chansen att få lära känna grisen Pyret, då, efter ett tag ville hon få den grisen och när hon inte fick den direkt när hon frågade om det blev hon arg för att hon var verkligen van vid att få som hon vill. Jasmin och Pyret blev borta nästa dag, alla fick panik och började leta efter de i den närmaste skogen där de fick ledtrådar, men Ingo fick en idee, om hur han kunde hitta både Pyret och Jasmin och ideen funkade! Jasmin bad om ursäkt och de blev sams igen när Ingo hittade de.

Jag tycker att jag fick en bra upplevelse av boken för att jag helt enkelt kände mig inne i boken. Jag fick en tanke om när Jasmin och Pyret blev fånga tagen av en tjuv för att jag inte kom på att det var Jasmin som ville själv stula Pyret. Nu ger jag boken 5/5 som betyg för att jag tycker boken var suveränt bra! Jag rekommenderar boken till alla som gillar böcker där det slutar spännande.

2 kommentarer:

Helonne sa...

Vad härligt att läsa att du blev så uppslukad av boken!
//Helena

Melisa sa...

Ja!