söndag 2 december 2012

Recension vecka 48 Burak

Nu har jag läst klart min bok som heter Skatan. Bokens författare heter Mårten Sanden och boken har 202 sidor.

 Boken handlar om två barn som heter Peter och Petra.  Dom är misstänksamma på en äldra kvinna för att hennes beteende var konstig. Dom spionera på henne, för att dom tror att hon har stullit nånting. På gatan hittar dom ett fjäder  från en fågel. Det visar sig att hon stullit tvillingarnas moster Lilis uppstoppade skata.

Jag tycker att boken var spännande. Det var en lättläst bok.

När jag läste boken fick jag tänka på att jag var med i boken för den var spännande. Och jag tycker att det  inte är kul att det blir inbrott i äffärer eller hus för att man blir rädd och mår dåligt.

"En tant? Skuggade du en tant när det var tjuvar i Lilis hus?"

Min bety g till boken är 4/5 och jag rekommernderar till alla som gillar mysterier.

1 kommentar:

Helonne sa...

Vad skulle hon med en uppstoppad skata till? Konstig sak att stjäla, tycker jag.