lördag 8 december 2012

Jag saknar dig!!!

Jag har läst boken "Jag saknar dig,jag saknar dig" som är skriven av Peter Pohl och av Kinna Gieth.
Huvudpersonena i boken är Tinna och Cilla. De är enäggstvillingar och de ska fylla fjorton år. Men det kommer Cilla inte vara med om , hon kommer att dö i en trafikolycka på sin mammas födelsedag. det är det värsta som hänt Tina. Faktiskt handlar boken mest om hur Tina måste fortsätta livet utan sin egna syster.

Jag tyckte bocken var jätte bra men jätte sorlig också. När jag läste boken så tänkte jag mest på hur jobbigt det måste vara för Tina att leva utan sin syster. Men jag tänkte också på hur duktig hon är som klarar av att göra klart Cillas teater som Cilla inte han göra klart.

Jag tänkte på detta för att boken är så sorlig och på nästan varje ny sida hände något dåligt. Men på några sidor hände ju bra saker också.

Jag ger boken 10/10 poäng för att den här bocken är jätte bra!!!
Jag rekommenderar den här bocken till dem som gillar sorliga men ändå spännande böcker!!!


    




1 kommentar:

Helonne sa...

Ja, det är ändå värst för den som blir lämnad ensam kvar.
//Helena