söndag 2 december 2012

Recension V48

Nu har jag läst klart min bok under den här perioden. Boken heter Straffar och strul och är skriven av Mikael Törnqvist. Huvudpersonen i boken heter Emma. Emma spelar fotboll i ett lag som heter Uddens bollklubb. I den här boken åker spelar Emma och resten i udden Gothia cup. Alla ser fram emot det. Udden får möta lag från Tyskland, Brasilien och ett lag från Umeå. Under tiden i Gothia går dom till Liseberg och på disco där dom dom träffar snygga killar från Sundsvall. Vinner Udden Gothia? Jag kan svaret. Ifall ni vill veta det så får ni läsa boken.  När man läser boken så vill man aldrig sluta, den är så bra. T.ex. en gång hade jag bestämt att jag skulle läsa 27 sidor men istället läste jag 40 sidor. berättelsen var spännande. Boken fick mig att tänka på Ludde tar Gothia för att där spelar Ludde Gothia och blir kär i en tjej precis som Emma förutom att Emma blir kär i en pojke och Ludde i en tjej. Boken får betyget 4/5 av mig och jag rekommenderar den till fotbolls intresserade.        



                                           MVH ROBIN
Foto:goteborg.com
Bilden visar en fotbollsmatch på gothia cup

1 kommentar:

Helonne sa...

Har du spelat i Gothia Cup själv?
//Helena