söndag 2 december 2012

Draktämjarna

Nu har jag läst ut min bok som heter Draktämjarna. Författaren heter Emma Maree Urquhart. Boken har 113 sidor och är svårläst. Boken har svåra ord och man måste läsa noggrant för att kunna förstå. Huvudpersonen heter Carol.Carol är ett barn som spelar ett spel som heter Draktämjarna. Spelet är online och nästa alla barn spelar spelet. Man skapar sin egen karaktär och sen får man en drake som man ska mata och vakta. En dag skulle Carol och hennes föräldrar åka till Gotland med deras båt. Carols föräldrar förbjöd Carol att spela spelet. Hon lovade att inte spela men hon höll inte sitt löfte. Hon satte sig vid båttens kant och satte på laptopen, men hennes pappa körde snabbt och ramlade ner i vattnet.Hon var oskadd,men när hon ropade för hjälp hörde ingen henne. Plötsligt såg hon ett starkt ljus.Hon blundade och när hon öppnade ögonen var hon på mark. Hon frågade en person vart hon är. Han sa att hon är i Draktämjarna. Carol var jätteförvånad och undrade hur hon hamnade där. Ingen visste hur hon hamnade där och ingen visste om namnet Carol. Carol heter Maree i spelet. Först var Carol rädd men efter ett tag tyckte hon att det var häftig. När jag läste boken tänkte jag på hur det skulle kännas om jag var med i spelet. Jag skulle tycka att det var häftigt. Jag förstod hela berättelsen och jag gillade den. Jag ger Boken 4/5. Jag rekommenderar boken till dem som gillar böcker med mycket fantasi.

1 kommentar:

Helonne sa...

Den här tror jag att jag måste läsa själv. Tack för tipset!
//Helena