lördag 8 december 2012

Recension

Jag har läst boken "En sån där vidrig bok där mamman dör". Författaren heter Sonya Sones.
Boken handlar om en tjej som heter Ruby. Hennes mamma dog och hon fick flytta bort till sin pappa i Los Angeles. Hon hade aldrig träffat sin pappa förut, för att hennes pappa skilde sig från Rubys mamma innan Ruby var född.

 När jag läste boken tänkte jag på barn som inte hade några föräldrar. Jag tänkte på det för att Rubys mamma dog och hon är jätte ledsen och saknar henne jätte mycket och jag tänkte på barn som inte hade någon familj och hur dåligt de hade det.
Mitt citat : "Jag saknar dig mycket." Hon skrev ett brev till hennes mamma.

Jag tycker boken var ganska bra. Jag ger boken betyget 3/5 och jag rekommenderar denna bok för dom som gillar att läsa mycket.


Bokens framsida!

2 kommentarer:

Helonne sa...

Hoppas att hon ändå fick det bra hos sin pappa.
//Helena

Fatoome sa...

Hahahha vad bra att du till sist hade lust att läsa den!