söndag 2 december 2012

Resension, Unge Dracula

Nu har jag läst klart min bok som heter Unge Dracula. Boken är skriven av Michael Lawrence.
Boken har 90 sidor.
Huvudpersonen heter Wilfred den unge draculan.
Bokens handling, En dag tror Wilfred att han blir den nye greve Dracula - den störste och mest fruktade vampyren av dem alla. Men hans far, den gamle dreve Dracula, tror inte att Wilfred kommer
att klara av det. Kan Wilfred bevisa en gång för alla att hans pappa har fel?
Wilfred är inte som dom andra vampyrerna, han vågar inte dricka blod, döda andra människor
och han är rädd för allt möjligt.
När jag läste boken så var jag lite rädd för att draculan skulle bita och döda någon.
Boken är bra och lite lätt läst och har inte så många svåra ord.
Min citat är "Jag tror att min pappa inte är stolt över mig". Jag valde denna citat för att alla pappor måste vara stolta över sina son.
Mitt betyg till boken är 3/5. boken var ganska lätt läst. jag rekomenderar till dom som gillar
skräckböcker. Dracula.

1 kommentar:

Helonne sa...

Dina egna ord är bäst!
//Helena