torsdag 6 december 2012

Recension

Jag har läst ut boken "Mary-Kate och Ashley Sweet 16" Den är skriven av Kieran Scott och har 136 sidor.
Mary-Kate och Ashley är huvudpersonerna i boken.

Boken handlar om två tjejer som ska jobba i en musikfestival under sommarlovet.
Tjejerna ville tjäna lite pengar och dom ville visa sina föräldrar att dom kunde ta hand om sig själva under sommarlovet. När dom åkte iväg så åkte dom fel avfart och dom var rädda att dom skulle komma försent till jobbet. Ashley såg en person och frågade om han kunde hjälpa till och han sa ja.
Han berättade vart dom skulle åka och dom åkte rätt avfart.
När dom var framme i musikfestivalen så tyckte dom att det var jätte fint där.
Men när dom skulle fråga vart deras rum ligger så var husvärden är på dom för att dom kom försenad till festivalen. Mary-Kate ringde hennes kille men innan hon ringde så krockade hon med nån kille, och hon blev lite kär i honom..

Jag tyckte att boken var bra!

Jag fick inga speciella tankar när jag läste den här boken denna gång.

Ett citat ur boken " Vem kunde ana att Pennys familj har sådan problem med pengar? suckade Ashley"
Jag valde denna citat för det var synd för Pennys familj som har problem med pengarna.

Jag ger boken 5/5 i betyg för den var rätt bra bok som jag läste.
Jag skulle rekomendera den här boken som gillar lite romantik och lite drama.

1 kommentar:

Helonne sa...

Vilken kärlekskrock!
//Helena